Jak to działa? KOSMOS- kosmicznie ciekawa książka dla dzieci.

Jak to działa? Kosmos

Ogromny, fascynujący, tajemniczy i wciąż nieodkryty- taki właśnie jest kosmos. A jeśli ktoś twierdzi, że już wszystko o nim wie to tak naprawdę nie wie o nim nic!

Fascynacja wszechświatem trwa u naszych dzieci już kilka lat, a zdobyta wiedza zamiast zaspokoić ciekawość wywołuje nieskończenie wiele nowych pytań i zagadnień, które dzieciaki chcą zrozumieć. Odkrywamy więc kosmos kawałek po kawałku, bazując na tym co już odkryte, aby w przyszłości to nasze dzieci badały to co niezbadane.

Ostatnio całkiem sporo kosmicznych wrażeń dostarczyła nam książka "Jak to działa? KOSMOS", z którą poznaliśmy całą masę kolejnych kosmicznych ciekawostek, uzupełniliśmy już wcześniej zdobytą wiedzę i w końcu zrozumieliśmy to, czego do tej pory pojąć nie mogliśmy!

Książka o kosmosie

Odpowiedzi na pytania o kosmosie

Bardzo podoba nam się forma tej książki- trafne, dobrze zadane pytanie, na które sami pewnie byśmy nie wpadli (chociaż nasze dzieci na kilka wpadły już wcześniej) i rzeczowa, konkretna, ciekawie przedstawiona odpowiedź. Do tego kolorowe rysunki, często z humorystycznym akcentem. Takie połączenie sprawia, że dziecko chętnie sięga po książkę i skupia się na niej, bo wizualnie i merytorycznie pozycja ta jest dla niego dużo ciekawsza i bardziej zrozumiała niż typowe encyklopedie o kosmosie. Ta książka jest tym złotym środkiem między książkami dla młodszych dzieci, a typowymi encyklopediami. Jest napisana bardziej na luzie, bez naukowej spiny, przystępnym językiem, ale nie brak jej profesjonalizmu i ogromu wiedzy.

Kosmos jak to działa? Wydawnictwo SBM

Wydawnictwo SBM, Kosmos

Również forma książki bardzo przypadła nam do gustu. Krótkie i treściwe rozdziały, dobrze podzielony materiał- to wszystko sprawia, że łatwiej jest dawkować sobie i dziecku informacje, których jest naprawdę sporo. Nie musimy czytać wszystkiego na raz, od deski do deski. Możemy wybrać sobie kilka zagadnień, które najbardziej nas interesują, a do reszty wrócić innym razem. Twórcy książki zastosowali jeszcze kilka innych fajnych rozwiązań, dzięki którym łatwiej jest zrozumieć niektóre zagadnienia. Chociażby odnośniki, dzięki którym możemy przeskoczyć z rozdziału do rozdziału i doczytać pewne informacje o omawianym temacie. Do tego obrazowo przekazane treści, dobrze dobrane opisy i mamy książkę idealną.

Czym są spadające gwiazdy?

Czy ktoś sprząta kosmos?

Książka "Jak to działa. KOSMOS" dała nam mnóstwo inspiracji do kosmicznych zabaw i prac plastycznych. Wykonaliśmy kilka doświadczeń i przede wszystkim przekonaliśmy się, że sporo wiedzy o kosmosie można przekazać za pomocą codziennych czynności. To jedna z tych pozycji, które rosną razem z dzieckiem. Mniejsze dziecko zadowoli się podstawowymi faktami dopełnionymi kolorowymi ilustracjami, a wraz z wiekiem zacznie rozumieć i wyciągać z książki coraz więcej. Nawet my- rodzice, dużo się z niej dowiedzieliśmy.

Kosmos, książka dla dzieci

Jak to działa- KOSMOS

Po "Jak  to działa. KOSMOS" możecie sięgnąć zarówno wtedy, gdy nie macie jeszcze żadnej kosmicznej wiedzy, jak i wtedy, gdy całkiem sporo o kosmosie już wiecie.

CONVERSATION